19nov'21 - heden
Goed nieuws
Na een aantal terugvallen te hebben gehad lijkt het erop dat mijn energie weer iets in balans is. Dit betekend dat ik mijn werk weer langzaam ga opbouwen. Gedwongen langzaam, want uiteraard wil ik voorkomen weer terug te vallen. Zingen is een goede oefening qua ademhaling en nu ik wat meer energie heb ben ik thuis inmiddels al weer aan het oefenen. Stembanden zijn ook spieren en die moeten ook getraind worden. Alles in kleine stapjes!
Dus nog even geduld ๐dus!
Van alles en iedereen behalve mezelf had ik verwacht dat ik Post-COVID zou krijgen. Het komt er op neer dat mijn centrale-zenuwstelsel totaal van slag is, en ik daardoor de ene dag wel wat kan en de ander dag niets kan.
Het valt me niet altijd mee, van een sneltrein een stop trein maken daar komt het op neer. Plannen en verdelen van huishoudelijke takjes en dat alles in een rustig tempo, weinig tot geen sociale contacten om zintuiglijke overprikkeling zoveel mogelijk te beperken...zo ziet mijn week er nu uit.
Totaal het tegenovergestelde van wat ik ben/was; niet nadenken maar gewoon lekker doen en dan we zien wat er gebeurt.
Ik zit nu in een revalidatie traject, werken zit er nog niet in door overprikkeling en daaraan gekoppelde vermoeidheid.
Moeilijk voor anderen, want je ziet het niet aan mij, en te begrijpen is het denk ik ook niet altijd. Je kan nog beter een gebroken been hebben dan snapt men het wel als je iets niet kan.
Zodra de wind de goede kant op waait horen jullie van me!
November-2021
RTV Utrecht
Donderdag stond RTV Utrecht bij mij op de stoep. Zij hadden nog nooit van een WK karaoke gehoord. Tijd om dit eens wat meer bekend te maken en hopelijk in de toekomst te professionaliseren! Want wat lopen wij achter op dit onderdeel zeg!
Wat ik echter niet verwacht had, was dat dit item ook door de grotere tv zenders werd bekeken. Zo nam het team van Jinek, Hart van Nederland en het AD contact met me op.
Voor de tv programma's is het echter lastig om dit item op tv te brengen. Op tv karaoke zingen is wat lastig, en met de horecagelegenheden die dicht zijn, is dit ook uitgesloten.
De meeste nummers ken ik wel uit mijn hoofd, maar tja...dan is het geen karaoke meer ๐คฃ. Wordt vervolgd.
-------------------
Om op het professionaliseren terug te komen; in Brazilië wordt er bv een heel evenement aan besteed, en moeten karaoke zangers middels video tegen elkaar strijden. De video is vanwege Corona, en hopelijk kunnen we volgend jaar weer gewoon op het toneel verschijnen. Behalve dat er een echte competitie in bv Brazilië vooraf is, worden alle drie de finale kandidaten uit Brazilië die mee doen professioneel begeleid. Zo krijgen ze zangles, waar ze op moeten letten in het zingen van Engels, krijgen ze professionele apparatuur en hulp bij de opname van de video.
Daar kom ik aan...ik doe het helemaal alleen ๐คmet mijn telefoon, met minimale middelen, wel met zangles voor de kleine puntjes op de ie, maar deze worden uit mijn eigen portemonnee betaald. En daar zit dan het sport element in; eens kijken hoever ik met deze beperkte middelen kan komen. Het enige nadeel; ik mis een klankbord voor het kiezen van nummers. Nu weet ik zelf goed wat ik wel en niet wil, maar wil origineel zijn, met een nummer wat niet heel bekend is en waar ik mijn stem bereik goed in kan laten horens wat lekker in het gehoor ligt. Als je het over WK stress hebt, dan is dit het enige punt wat me slapeloze nachten geeft. Zingen zelf; dat zit wel goed met een nummer wat ik door en door kan. Dus...ga ik dit sowieso doen ๐
September
22
Op woensdag een klein feestje bij de Heygreaff. De dag was al lang van te voren gepland, en het is altijd even afwachten wat het weer doet. Maar wederom was de zon daar en heb een uurtje gezelligheid kunnen brengen. Allemaal Nederlands talig, wat oudere liedjes, omdat de leeftijd van de bewoners wat ouder was.
Met Frans Bauer gingen alle bewoners met rolstoel en al in de polonaise; echt genieten dan!
Echt weer genieten van zo'n ProDeo optreden.
September
Vrijdag 17 September was ik aanwezig bij de Somertijd BBQ. Voor mij de 4de keer, maar voor (nieuws lezeres) Chantal Quak de eerste keer. Reden om een lied te schrijven en bijpassende videoclip te maken! Voor Elin Stil en Céline dit ook ooit gedaan. Chantal heeft het nummer ontvangen en vond het geweldig en vond het een eer dat dit speciaal voor haar gemaakt werd en was blij verrast. Ondertussen is het lied in heel Drenthe te horen geweest.
Hier de link van het nummer;
"Heb jij Chantal ook zien"
๐๐ผKlik hier ๐๐ผ
Zondag 5 September
de Dag van struinen in de tuinen, met 37 bezoekers geslaagd! Voor het eerst mijn nieuw aangeschafte in-ear set uit kunnen proberen. Dit is even wennen, maar wel fijn om mezelf goed te kunnen horen.
-----------------------------------
WK NIEUWS;
Zoals je hieronder kunt zien; ben ik door met het WK en mag Nederland vertegenwoordigen!
๐๐ผ
xxx
Augustus
Deze maand voorbereiden voor het WK karaoke, struinen in de Tuinen, ProDeo feestje voor gehandicapten! Yes ๐ช๐ผIk heb er zin in!
Juli
We zijn weer een maand verder en al weer een paar ProDeo boekingen binnen. Ik heb er zin in!
Inmiddels volledig gevaccineerd en klaar voor komende optredens. Nu maar hopen dat de Delta variant van het Corona virus niet te hard gaat binnen komen en we weer met beperkingen komen te zitten.
Ik kijk er naar uit om jullie te zien!
Juni
En weer een nieuwe maand, met op dinsdag voorlopig een laatste ProDeo optreden bij de Heygraeff. Ontzettend leuk om te doen voor de cliënten en medewerkers!
Verder niet stil gezeten;
Jury lid van het Eurovisie Songfestival op de Starmaker app. De voorronde is gestart en nu nog de finale voor Nederland.
Mijn deelname aan het Karaoke World Championship ingestuurd.
Geen voorrondes in Nederland, maar middels online wel de mogelijkheid om mee te kunnen doen. En...goed nieuws; ik mag voor Nederland uitkomen! ๐ nog 3 rondes te gaan.
En...Struinen in de Tuinen opgegeven, in Amersfoort; zet alvast in de agenda; zaterdag 5 September! Meer info volgt nog.
Mei
Het voorjaar alweer lang begonnen, de Corona regels versoepelen langzaam, tijd om helemaal klaar te zijn voor als we weer mogen.
Juni begint al lekker vol te lopen, dus wacht niet te lang met boeken!
Dinsdag 20 april
Na contact te hebben gehad met verzorgingshuis Groenewoude, vandaag afgesproken om daar ProDeo te komen zingen. Precies een jaar geleden stond ik hier voor het eerst. Toen nog enigszins emotioneel beladen, omdat mijn vader daar ook gezeten heeft, en het heerlijk vond om op het balkon te zitten, waar ik toen naar toe aan het zingen was.
Nu na een jaar zijn alle bewoners ingeënt en mogen weer bij elkaar komen. Dus, als zou het regenen, dan kon ik binnen optreden. Zelf wel voorzorgsmaatregelen genomen door me te laten testen de dag er voor, en bij de gemeente om toestemming gevraagd en gekregen.
Het weer zat enorm mee. Zo werd er vorige week nog regen voorspeld, zo was het vandaag de warmste dag van de week. Ik kon dus buiten op veilige afstand de bewoners toezingen. Vooraf met een bewoner en dochter gesproken. Zij waren gek op muziek, en hebben zelfs Elvis in levende lijve nog mee gemaakt. En dat ik daar kwam zingen en ook een Elvis nummer (return to sender) ging zingen was bijzonder.
Wat heb ik de bewoners zien glimlachen, zelfs zien dansen met het personeel. Sommige liedjes kwamen zo binnen dat ze even helemaal weg leken te zijn, naar de tijd waar de liedjes vandaan kwamen. Het was een uurtje en zo fijn om te doen, en dit keer van wat dichterbij t kunnen zien wat muziek doet met mensen. Soms is het niet nodig om te praten, muziek spreekt voor iedereen!
Eigenlijk zou het een must moeten zijn dat dit voor bewoners met bv dementie vaker gedaan wordt. Hier ga ik nog eens over na denken en kijken of ik hier wat mee kan.
Na afloop mijn spullen weer zelfstandig ingepakt, waar ik van de oudste (100) bewoonsters nog enig medeleven kreeg; ze vond het eigenlijk zo knap dat ik dit allemaal alleen deed, en ook weer zielig voor mij dat ik alles alleen moest doen.
Dit heb ik we dik voor over, mijn dag is weer goed. Uiteraard moe, een uurtje zingen hakt er meer bij in dan een uur hardlopen, maar alsnog zeer voldaan.
locatie Groenewoude in Woudenberg
xxx
We zitten in April, het blijft stil. Hopen op versoepelingen van de Corona regels en op mensen die het aan durven om een feestje te gaan vieren in deze tijd.
Onder tussen blijf ik hardlopen om mijn conditie op peil te houden. Dit maakt het zingen van de uptempo nummers met verjaardagsfeestjes een stuk makkelijker. En bijkomend ook nog eens gezond en lekker in de buitenlucht.
Voorlopig verder met de ProDeo optredens, maar lijkt je het leuk als ik langs kom; wacht niet te lang; vol is vol!
20 Maart
Vandaag nieuwe visite kaartjes gemaakt, en een flyer.
En ja, toen was er wind en regen, maar op vrijdag een zonnetje met vlagen wind. In mijn dorpje weer bewoners kunnen verblijden met wat muziek. Ik heb genoten en zo ook de bewoners. Wat konden zij dansen en zingen zeg
December
๐KERST๐
Nog even en dan is het kerst, zin in wat Kerstmuziek, neem contact op en ik kom in de December maand langs om een beetje Kerstsfeer te brengen in deze koude Corona tijd. Overdag, doordeweeks, het weekend, of avond in overleg. (Niet beschikbaar op Kerstmiddag en Kerstavond.)
Van woonkamer, in de tuin (mits spullen droog kunnen staan), tot een zaal, ik kom langs!
Stuur een berichtje naar;
Dit is de lijst met nummers die ik met een Kerst editie zing, eventueel aangevuld met nummers uit mijn andere lijst.
- Dean Martin; Let it snow
- Mariah Carey; Santa Claus is comin’ to town
- Michael Bublé; It’s beginning to look like Christmas
- Brenda Lee; Rockin’ around the Christmas tree
- The Roberts’s; Sleigh Ride
- Little drummer boy
- Bing Crosby; White Christmas
- John Lennon; Happy Xmas
- Frank Sinatra; My way (geen Kerst nummer)
- Meghan Trainor; I’ll be home
- Boney M; Mary’s Born child
- Miss Montréal; Being alone at Christmas
- Mariah Carey; All I want for Christmas is you
- André Hazes; Met Kerst ben ik alleen
- Alexandra Burk; Hallelujah
Reactie plaatsen
Reacties